Review Filem : Adele - Rise Of The Mummy

October 28, 2010


Yeah.. Baru je release hari ni dah pergi tengok tadi. Suka3! Boleh tahan lah citer dia (at least jauh lagi better dari Altitude), Cerita ni berkisar pengembaraan seorang perempuan yang merupakan penulis (Adele) untuk cari doktor(mumia) kepada Firaun Ramsee II. Tujuan Adele adalah untuk sembuhkan adik dia dari koma.

dekat Mesir tengah cari mummy

 So, macam-macam yang berlaku masa tengah cari mumia doktor tu. Part awal-awal banyak yang kelakar. Dan dalam masa yang sama, ada sekor dinasour yang menetas kat Paris - tempat Adele menetap. Ada sorang prof ni kena hukum gantung sebab dituduh bela dinasour ni. Tapi, Adele selamatkan dia. Sedihnya, prof tu akhirnya mati lepas berjaya hidupkan mumia yang Adele bawak balik.

Mumia yang Adele bawak balik

 Tapi, malangnya mumia ni bukan lah mumia doktor kepada Firaun Ramsee II! Rupanya mumia ni ahli fizik je. Tapi, sebab kuasa untuk hidupkan mumia ni sangat kuat, mumia2 yang ada dekat muzium berdekatan pon hidup jugak. So, akhirnya dapat selamatkan adik Adele tadi.

 So, conclusion nye boleh tahan lah cerita ni. (Tak boleh lawan Ironman II lagi tapinyer.) Cuma tak lah berat sangat macam cerita The Mummy tu. Cerita ni ringan sikit. Dan nampak gaya cerita ni akan ada sambungan nya nanti.. Aish~


trailer Adele : Rise Of The Mummy

p/s : Tunggu nak tengok You Again isnin ni! :D Besh tak ek??

You Might Also Like

4 comments

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts

Flickr Images