Chir Chir Fusion Chicken Factory @ Pavilion Elite

November 13, 2018

Hello again to all food lover!

Haritu aku ada download apps OffPeak. Sangat recommended untuk food lover. Apps ni basically akan bagi discount untuk certain cafes/restaurants. Ada 2 yang aku dah try, IT Cake dan Chir Chir Fusion Chicken. So, hari Sabtu haritu, baru sempat nak try Chir Chir.

Sebutan dia buka Cir Cir tau, tapi Chi-re Chi-re, macam bunyi ayam tengah digoreng (hence the name). Aku pon tak reti sangat nak sebut. Waktu booking suppose 12pm. Tapi, tak sempat nak sampai at 12pm. Dalam apps OffPeak, ada stated rules, dia bagi customer around 15 minutes grace period and should call the restaurant if we're late. So, aku call la. Tapi staff yang pickup call agak rude. Staff bangladesh. Dia insist kena ada before 12pm. Aku explain pasal terms 15 minutes tu baru la macam ok. Dari suara dia, ko boleh tau la dia tak suka customer yg datang guna voucher. Haha. Well, to be honest, aku bersyukur aku guna voucher ok? Sebab not worth the price makanan dekat sini.

Jom layan gambar. most gambar tak menyelerakan macam blogger lain. Aku pon tak pasti kenapa. Dan aku macam tertipu jugak la dengan review dari food blogger lain. Well, taste masing-masing lain kan.

Left - Spicy Chicken Top With Almond. Sesuai untuk 4 orang. Right- Nest Snow, RM34.90. Tak faham apa yang hype sangat pasal menu ni. Agak muak. Sebab its chicken tenders plus the whipped cream. Perfect for stater masa perut tengah lapar so u dont care much how it taste. Both untuk single portion.

Rose Cheese Chiqueen sebelum mandi



Rose Cheese Chiqueen lepas mandi. RM33.90. Yang ni not bad. Sos cheese dia yang pekat tu ada rasa pedas-pedas sikit. Dalam tu chicken tenders & wedges.

Curry Fried Chicken. Yang ni my favourite! Rich with flavour. Cuma kalau kurangkan rasa gula tu sikit, memang perfect. One of their latest menu. RM30.90 for single portion
Mac & cheese, RM16.90. Tipikal mac & cheese. Keju tak kedekut. Kalau bawak baby atau budak-budak, sesuai sangat menu ni. Luth yang 8 bulan pon suka makan mac & cheese. Kalau lambat suap, menjerit 1 restoren dengar.
Dekat sini ada provide tongs. Glove pon ada tapi tak sure kenapa dia tak letak sekali atau offer glove (?). Mungkin kena mintak dekat staff dia. Pada aku, tongs dia membantu jugak lagi2 bila tangan guna untuk suap anak mac & cheese, while tongs ni guna utk makan ayam yang ada rasa pedas.
Pineapple smoothie. RM30.90 per jar, RM14.90 per glass, so kalau more than 2 pax, baik order jar. Tapi, aku tolak markah sebab buah nenas tak ada. Blogger lain semua dapat plus in their menu pon ada gambar buah nenas tu. Somehow, aku rasa staff dekat Chir Chir ni agak biased. Rasa sedap tapi manis. Kacau2 dulu 1 jar. sebab bahagian bottom tu macam ada strawberry flavour (?)



Passion Yellow Tok Tok, RM24.90 non alcoholic. Rasa lemon + orange yang kuat, bergas & minty. 

Overall rating:

Surroundings : 4/5
Cleanliness : 4/5
Price: 2/5
Taste: 3/5

Kalau aku rasa teringin nak makan ayam goreng kari dia, aku akan datang lagi. Then nak try butter chicken fried dia pulak. Tapi, bagi aku ada banyak lagi option Korean food dekat luar sana. Boleh dapat portion lagi besar dengan rasa lagi sedap. Im sorry, but for me K-Fry tak ada lagi yang boleh lawan. Even husband aku yang tak cerewet pon dia lagi opt for K-Fry.

Alamat Chir Chir Chicken Factory:

  • Lot 1.108.00, Level 1, Pavilion Elite
    • 10 am - 10pm daily


You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts

Flickr Images