Betul Ke Korang Memang Benci Israel?? Ke Cakap Je Lebih?? Huh!

Assalammualaikum~

Tadi aku tengok buletin TV3, still lagi cerita pasal anti Israel kat beberapa buah negara. Bakar bendera Israel. Kira macam tunjuk perasaan lah kan. Then,aku pon terfikir. Sampai bila kita nak kutuk, nak tunjuk perasaan?? Zionis kesah ke?? Aku rasa diaorang lagi bangga ada lah kot..



Apa yang aku nak cakap ni, pada pandangan aku je lah. So, mintak korang baca je dan tak suruh terima bulat-bulat. Kalau betul tak suka Israel, tak payah guna facebook, jangan minum lagi kat Starbuck. Sekarang pon dah ada Milatfacebook kan.. Air macam kat Starbuck tu boleh dapat kat pasar malam la weh. Baru RM2.50!

Aku tak tahu kenapa, tapi pada pandangan aku, kalau Malaysia betul-betul nak tolong Palestin, please lah jangan ada lagi premis Starbuck. Cari lah 1 atau 2 penyumbang terbesar Israel dan tutup. Ye, memang akan ramai yang hilang pekerjaan. Tapi, dalam masa yang sama kita boleh fikir altenatif lain. Buat lah air yang sama tapi branding Malaysia. Sekarang ni macam kita derma RM5 juta kat Palestin and pada masa yang sama kita sumbangkan jugak RM5 juta pada Israel!

Dari aku kat matrik lagi dah kena brainwash pasal Israel-Palestin ni. Sampai lah aku dah bosan nak dengar semua ni. Kadang-kadang rasa macam kita dah tak mampu buat apa-apa sebab yang sokong Israel negara-negara kuat dan kejam macam Amerika. Cuma boleh mendoakan untuk saudara-saudara kita kat sana je. Dan cuba untuk tak beli produk-produk keluaran Israel dah.

So,kat sini nak pesan lagi senarai barangan yang kita patut boikot:




Antara senarai lain:
- Johnson and Johnson
- Coca-cola
- Calvin Klein
- Disney
- Clinique

Senarai penuh produk Israel kat sini.

Semoga Allah kuatkan hati-hati saudara kita di sana. Dan yang terkorban Al- Fatihah untuk mereka. Semoga mereka ditempatkan dalam golongan para syuhadah.. Amin~

p/s : Pesanan ni untuk semua dan jugak diri sendiri. Nak berjuang bersama mereka, aku tak punyai kekuatan seperti saudara-saudara kat sana. Ini je yang termampu. Jangan lupa boikot facebook sekali. Aku pon sama gak. Jom ramai-ramai bukak akaun Millatfacebook! ;)
Tak Nak Komen, LIKE Pon Boleh :)

Sudah Baca Harap Balas :)

7 budak cute cakap:

SD said... Reply To This Comment

pertama2 : nak cakap yg memang x akan terima bulat2 apa yang ditulis (jgn marah, kat atas ada tulis, kat bawah salin jer).....

kedua2: yang pasal doa je la yg tinggal tu memang sgt betul sbb kita x mampu....kerajaan je mampu buat yg laen2.....

ketiga2: mcm starbuck kita boleh la elak tp produk2 lain camne nak elak.....x ada produk alternatif....

wanmus said... Reply To This Comment

Bagi orang Islam, Doa adalah pedang..

e~car182 said... Reply To This Comment

SD:ta mara ler,,setiap org masty ada pendapat yg lebih bagus,,ye,mmg tak ada altenatif laen,,sbb tu dlm entri ckp boikot mana yg boleh,mana yg mampu dan yg bg sumbangan plg byk pada israel ;)

nirelwof said... Reply To This Comment

you got point....

akuvision said... Reply To This Comment

kita boikot apa yang termampu

KAROT said... Reply To This Comment

yah sokong entry kau ni

Syafrizal said... Reply To This Comment

jangan takat doa dan protes..
boikot adalah wajib...
masih lagi ada alternatif..
usahakan untuk mencari produk halal lagi baik..
sebagai contoh HPA.. ada juga syarikat lain seperti Az-Zain..
jangan ingat takde alternatif..
orang je masih tak tau

Related Posts with Thumbnails