Tutorial Letak Iklan Nuffnang (Rectangle) Di Setiap Post

Wah~! Pirst time nak wat tutor ni. Entah jadi entah tak. Dengan bacaan bismillah, kita mulakan tutorial pada hari ni yek. Err, tutor ni untuk yang tak tahu lagi. Kang ada pulak mulut busuk nak lahar aku *eh, tutorial ni aku pon pandai. Dah basi lah!* Kang aku lempang lelaju.

First step:-

Log in blogger --> Dashboard --> Edit HTML

Second step:-

Tick pada expand widget template dan  tekan Ctrl+F pada keyboard macam dalam gambar kat bawah ni.




Then dalam kotak (nombor 2 dalam gambar) pastekan kod kat bawah ni:



Third Step:-

Salin iklan Nuffnang (large rectangular) korang bawah kod tadi.
Contoh :-



Tambah center (macam dalam gambar atas) supaya iklan Nuffnang korang berada di tengah-tengah post. REMINDER: jangan copy kod Nuffnang di atas, tapi copy kod Nuffnang korang. Kalau tak akan keluar error!


Then, finish!Simple je kan? Actually, aku tengok sejak aku tukar kedudukan iklan Nuffnang bawah setiap post, asyik muncul je iklan Nuffnang aku ni.

^________^

So, sebab tu lah aku kongsi tutorial ni dengan korang yang tak buat lagi. Sharing is caring kan??

p/s : credit to Nurizspace :)

p/ss : Huu~ Susah wat tutor ni! T__T
Tak Nak Komen, LIKE Pon Boleh :)

Sudah Baca Harap Balas :)

19 budak cute cakap:

Fairosza said... Reply To This Comment

waa baguihnye..thanx for the info..=)

e~car182 said... Reply To This Comment

@Fairosza

welkam2! :)

NasZ said... Reply To This Comment

thanx..saya pun tak tau sebenarnya...

e~car182 said... Reply To This Comment

@NasZ

welkam :)
nanti cuba lah ek

syira_88 said... Reply To This Comment

thanks!dah berjaya buat dengan tutor awak ni!berbaloi-baloi buat entry nie..anyway thanks a lot yaaa!!=)))

e~car182 said... Reply To This Comment

@syira_88
welkam3! :)
suka bila wat tutorial org lain p0n dpt benefit sme :)))

saya_arief said... Reply To This Comment

terima kasih cikguu.
:D

e~car182 said... Reply To This Comment

@saya_arief

same2 :p

Hanif said... Reply To This Comment

thanx..dh boleh..td kaget sebentar..tbe2 code error..rupe2nye lpe ltak center kt last 2

e~car182 said... Reply To This Comment

@Hanif
welc0me~ dulu sy buat p0n mcm tu :)

Nurulee said... Reply To This Comment

tengs for the tutorial :)

Eika Arysha said... Reply To This Comment

thanz...

Mohd Zakwan said... Reply To This Comment

terbaik wokk !!! THANKS :D

e~car182 said... Reply To This Comment

@Mohd Zakwan
welcome :DD

[ wanni ] said... Reply To This Comment

menjadi, thanks a lot ^^ jum singgah blog saya XD

Nara Chomell said... Reply To This Comment

Love your blog so much dear!!thanks for the tuto! :)

Amanina ツ said... Reply To This Comment

terima kasih :)

http://amaninajailani.blogspot.com

YaYaNsMuM a.k.a YM said... Reply To This Comment

adik schomell, thanks!

lidie said... Reply To This Comment

Sekarang ni dah tukar baru, macam mana tu nak letak iklan setiap post....

Related Posts with Thumbnails