Kekecewaan Terhadap Wiggy Wimax =(

May 30, 2010

Dah lama nak tulis pasal ni tapi asyik tangguh je. Dah berkurun beli dah. Straight to the point je la ek.. Secara jujur, aku sangat kecewa dengan Wiggy Wimax. Banyak sangat masalah! Mula-mula aku ingat nak ambil celcom broadband sebab memang confirm area rumah aku dapat high speed. Tapi, saja gatal-gatal nak cuba wimax punya.



Then, aku pon daftar kat Midvalley untuk Wiggy Wimax ni. Ambil pakej yang sederhana. Bandwidth 10 GB sebulan. Check dalam area rumah aku tak ada line. Tapi, dekat dengan kawasan yang ada line. Bro tu cakap ok sebab dalam lingkungan kawasan tu jugak. Lagi satu, beza Wiggy Wimax dengan broadband yang lain, bila ada dalam kawasan dia, memang laju. Tapi, kalau tak ada memang out terus. Beza dengan broadband lain, ada tahap-tahap. Kalau kawasan high speed memang laju. Kalau tak, dia slow. Er, paham tak??

Aku dengan excited guna lah Wiggy yang comel lote tu bila balik kat UM. Nak install kat laptop dah satu hal. Lembab gila! Tapi, takpe. Maybe sebab berat kot.

Yang paling kecewa, dapat guna hari pertama beli je. Malam tu agak ok la. Layan you-tube laju jugak la. Tapi, bila esok tu memang lembab giler! Wifi UM pon lagi laju! Bukan tu je, tapi selalu sangat putus connection dia. Tak sampai sejam guna tiba-tiba disconnected. Ada sekali tu hujan, then langsung line tak ada! Last-last aku return balik wiggy dan dapat balik RM100 aku sebab dalam masa 7 hari.

Last-last aku ambil celcom broadband je. Kelemahan ada 1, bandwidth ciput sangat ler! Tapi, overall aku suka! ;D

You Might Also Like

11 comments

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts

Flickr Images