Kisah Sebenar Permaisuri Aisyah

November 17, 2010

 Setelah aku dapat komen ni dari saudara Syukri, aku terus usha blog dia..

"INI SEMUA FITNAH DAN TOHMAHAN YANG AMAT DASYHAT...INI SEMUA TIDAK BENAR SAMA SEKALI..SILA KE BLOG SAYA UNTUK MENGETAHUI CERITA YANG SEBENAR..PERMAISURI SEBENARNYA DALAM KEADAAN SAKIT WAKTU ITU..SAYA TAHU SEGALANYA..JANGAN PERCAYA DENGAN PENDEDAHAN MURAHAN DAN BODOH SEPERTI ITU..Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk,yang seenaknya melakukan FITNAH seperti himar(keldai),maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang..."


 So, antara ayat dia bunyi macam ni..

"gambar gambar permaisuri semasa ini keadaanya tidak normal..beliau menghadapi tekanan perasaan dan gangguan jiwa semenjak kemangkatan almarhum....anda semua tidak tahu bagaimana susah perit sakit pedih bonda kepada permaisuri yang terpaksa ......mengikut beliau kemana sahaja mengikut kerenahnya yang mnghadapi penyakit misteri....saya pernah saksikan dengan mata kepala saya sendiri bersaksikan ALLH SWT dan malaikat kiri dan kanan....saya saksikan sendiri air mata ibunya mengalir menahan derita yang dirahsiakan selama ini....akibat kesan penyakit ini..permaisuri sering kali bertindak luar batasan yang bukan kehendaknya....KALAU BELIAU SIHAT DAN NORMAL..BELIAU TAKKAN BODOH NAK ROSAKKAN IMEJ BELIAU SEBAGAI MANTAN PERMAISURI AGONG....! CUBA FIKIR?"
  Sekarang aku tak cakap yang mana betul dan yang mana salah. Tapi, mengaibkan orang lain walaupon orang yang diaibkan tu salah, memang berdosa besar. Maka, aku berpegang dengan kata-kata ini je lah..
SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI~

Rasulullah SAW bersabda lagi : “Seorang muslim adalah saudara bagi muslim yang lain, ia tidak akan menzaliminya dan tidak akan membiarkannya binasa. Barangsiapa berusaha memenuhi keperluan saudaranya maka Allah akan memenuhi keperluannya. Barangsiapa yang menghilangkan kesusahan dari seorang muslim maka dengan hal itu Allah akan menghilangkan salah satu kesusahannya kelak di Hari Kiamat. Barangsiapa yang menutup aib seorang muslim maka Allah akan menutup aibnya di Hari Kiamat.” 

 Yang selebeihnya mengenai permaisuri Aisyah boleh baca dengan blog syukri..

p/s : tade semangat rasanya nak berblogging,,kecewa! (T_T)

You Might Also Like

7 comments

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts

Flickr Images