Entri Dari Minah Bertudung Bawal Tapi Kadang-Kadang Bertudung Urban Jugak!

May 10, 2011

Assalammualaikum~!

First! Kalau tak suka entri kasar (tak kasar pon,cuma ada anony cakap entri ni macam herdik) sila baca yang ni ok. Tu la, len kali scroll 1 page dulu before tinggal komen ye. Dan aku takde niat pon nak nasihatkan minah ni. Yang alim bagi komen siap hadis lagi pon minah tu buat derk je.. Ni lebih kepada entri nak bekap yang pakai tudung cam yang dia cakap even aku jarang sangat pakai macam tu. Maka, tak ada istilah HERDIK!

^________^

Kesian betul dengan dia ni sebab dia konfius dengan dirinya sendiri. Malas dah aku nak buat mukadimah bagai! Strek to the point!

Ni dari blog dia.

Ok le tew...ko pakai tudung pun bukan tutup aurat, tapi tutup rambut. Welcome to the club...ko pakai pun kena laknat...sama jewwww...see you in hell.. yeah... <--oh aku ckp camni sebab aku tau dah mesti ada yg nak ckp aku penghuni neraka nye...so aku ckp siap2 la kita jmpe di sana okek..
Yang peliknye ni pon dari blog dia:

Persoalannya di sini, KENAPA PERLU MAIN-MAINKAN ISU AGAMA EK? Dangkal sangat ke fikiran beliau bagi Zack yang agamanya BUDDHA, melakonkan watak orang ISLAM, semayang macam ISLAM, angkat doa macam ISLAM dan beri salam pada orang ISLAM?

Tapi kenapa orang tak sensitif bila ORANG KITA sendiri yang hina agama kita?  

Eh, bukan dia ke yang hina agama jugak? Aku doakan zack masuk Islam je la. Yela,kot-kot terkesan kat hati dia lepas berlakon camtu. 

Kutukan dia dari link yang sama:
Woi minah bertudung urban yang kononnya nak tiru Hana Tajima! Korang tu MELAYU. Muka jawa. Takyah la nak pakai tudung selekeh2 macam Hana Tajima. Dia tu pakai tudung saji pun dah lawa. Pakai tudung botol kicap pun muka comel lote lagi wei. Hana tajima leh la pakai tudung selempang sana sini pun.. cup tetek dia pun cup A je..pe de hal. Korang yg cup B C tu terjojol kalau pakai mcm tu! Korang leh tak pakai tudung elok-elok? Ni dok lilit-lilit macam nak terbelit leher dah aku tengok. Dah tu yang paling takleh blah, pakai tudung macam rumpai laut. Apa kepala tersangkut kat penyidai kain ke time nak kuar?
Dan yang ni pon dari blog dia!:

Oh... and since dah bercakap pasal tudung... aku rasa (ye rasa) macam nak kekal bertudung lah kot... Sejak jatuh hati dengan sorang awek ni (Hana Tajima), aku rasa macam makin bersemangat untuk bertudung.

Okay...info tu kopi pasta dari page kat FB sape ntah. Tak penting. And yes, aku memang selama ni pikir kalau bertudung, punahlah impian aku untuk bergaya. Tapi nampaknya minah mualaf ni dah berjaya membuka minda aku. Makasih baby. I love you. Let's make love.


 Adoi la~ Tak tahu nak nangis ke nak ketawa! Biasa aku nampak berubah ke arah yang lebih baik, tapi ni pelik ni! Nak sangat ke masuk neraka? Well, aku doakan impian ko jadi kenyataan. Amin.. Seriously, kalau kau tak cakap macam tu, aku tak akan senang-senang cakap ko ahli neraka. Tapi, ni macam ko jek yang mintak. Aku tak nak weh! Kena periuk panas kat dapur pon sakit ya amat, apatah lagi neraka nu hah.

Tak payah cari jawapan kat google ke, wiki ke, kat blog dia sendiri ada! Aku tak pernah kutuk orang tak pakai tudung! Sebab aku yakin, what goes around comes around. Jangan nak mengata sangat, nanti kena kat diri sendiri balik.

Apa?? Butthurt?? Tak de pon. Sebab aku ni pemalas, malas nak siap-siap pakai tudung lama-lama. Cuma aku tak nak Malaysia ni kena tsunami! Dah lah makin lama makin panas! Dan jugak, aku sedih, ada jugak orang macam ni. Jangan ingat yang pakai tudung ni sebab rambut tak cantik. Rebonding ada, apa ada hal?? Cuma, sifat malu tu ada dalam diri. Walaupon, kadang-kadang tak ada.

Akak bilik aku dulu tudung labuh bagai, TAK PERNAH sekali pon dia perli aku ke apa. Tu yang tudung labuh tu.. Ni?? Hmm~ Dan aku pelik dan 'kagum' camne kau boleh tahan ek? Memang hati batu ke apa? Kalau aku lah, dah lama aku delete entri tu. Hebak mung! Tak takot pulak kau dengan fans cik epal ye sebab kau cakap menyampah dengan cik epal.. Oh, lupa, dengan Allah pon kau tak takot, apatah lagi dengan manusia kan?

Senang citer macam ni lah ek. Tengok diri-sendiri dulu sebelum kutuk orang lain. Ye, tu memang blog kau, tapi tangan yang menaip, mata yang membaca siapa yang punya??

p/s : JANGAN SAMPAI NANTI KAIN KAPAN PUN TAK NAK TUTUP RAMBUT KAU!

You Might Also Like

12 comments

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts

Flickr Images