Review Filem Nur Kasih The Movie

May 21, 2011

Assalammualaikum~!

Sebenarnya dah tak ada mood nak review filem ni sebab tengok hari Khamis tu, tapi bila nak tulis entri, berukband buat hal!

T_________T



So, nak review pendek-pendek je. Mula-mula aku memang tak nak tengok Nur Kasih ni. Tapi, bila tengok pengarahnya Khabir Bahtia, rasa nak tengok pulak. Dan, yes! Memang tepat sangkaan aku. Penuh dengan babak emosi.

Strek to the point, kenapa kena tengok cerita ni:
  • Kalau korang peminat Drama Nur Kasih.
  • Kalau korang peminat Tiz Zaqyah, Remy Ishak dan Fizz Fairuz.
  • Kalau korang nak tengok Mia Sara.
  • Suka filem bergenre drama dan sedih-sedih.
Cerita ni ada part komedi. Bagi aku banyak. Lebih dari 3 kali. Dan cerita dia memang unexpected. Tak boleh teka siapa mati dulu. Perempuan mana yang tak rasa nak menangis tengok cerita ni memang hati kejam betul lah. Banyak part sedih. Kalau aku tengok sorang-sorang time tu memang nangis dah.

Tak perlu tengok cerita ni :
  • Kalau korang kipas-susah-mati Ayu Raudah sahaja! Sebab ada dua scene je dia berlakon.
  • Cerita ni sekejap sangat! 100 minit je!
  • Korang takut terkantoi menangis dalam panggung wayang.
  • Korang pergi dengan niat nak ringan-ringan.
Kesimpulannya, bagi aku tak rugi tengok cerita ni. Tahan lah dari cerita kongsi tu..

Hari yang sama aku tengok Pirates Of Carribean 4, jap lagi baru nak buat review..

You Might Also Like

2 comments

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts

Flickr Images