Sebab Maxis Aku Rasa Nak Mencarut!

Geram3!!! Even mengantuk macam mana pon aku tetap nak siapkan entri ni sbb memang tengah bengang giler dgn maxis!! Rasa macam nak mencarut pon ada.
Hari ni Maxis memang cari pasal dengan aku. Maxis,kau memang tak guna kan?? Tahu kikis duit customer je. Aku doakan kau bankrap wahai Maxis! Biarlah kau tak nak advertise kau punya iklan kat blog aku. Aku tak heran. Aku pon tak nak! Kau memang dah buat aku sakit hati sekarang ni. Kau nak tahu salah ko?? Meh sini aku bg tahu..



  1. Perkhidmatan kau memang lembab! Sama taraf je lah macam KTM! KTM laju sikit je. Aku mintak SOS topup dari pukul 10,pukul 2 baru nak bagi! Kalau ada emergency macam mana? Tolak kredit untuk SOS topup cepat pulak kan? Semalam aku baru topup, tak sampai sejam kau dah tolak RM2.50. Eh,kau tahu tak kenapa aku syg celcom lebih? Celcom cepat je dia bagi credit advance. Kadang-kadang je lembab macam kau. Celcom boleh mintak credit advance below than RM0.25! Kau Maxis??? Dah tinggal 9sen baru boleh mintak! Eh, Celcom aku tak payah ganti RM2.50 macam kau lah! Ganti RM2.00 je cukup! Kau sama macam ah long! Nak lebih je! Tak layak lah weh bg nama SOS topup




2.Aku bertambah marah bila kredit aku ada 2sen je. kau memang menyakitkan hati kan maxis?? Aku dah masukkan number kawan aku dalam list activ10, tapi still tak boleh hantar mesej! Kau memang tak guna bila ada emergency! Orang kuning lg bagus lah weh! Baik kau tukar kaler kau dari merah pada coklat. Biar sama macam taik! Aku dah send banyak kali tp still fail jugak. Dah cabut kau dari henfon aku pon tak jadi apa. Kau memang degil macam lembu!



3.Tadi,pukul 2pg waktu tempatan. Orang lain tengah syok peluk bini, kau baru bg SOS topup! Aku dengan semangat giler terus buat s.saver! Time tu aku memang nak maafkan kau and tak nak reveal keburukkan kau. Tapi, kau memang tak kenang jasa kan?? Lepas aku dah buat s.saver, aku terus dial number yg berkenaan. Tapi, suara awek mana ntah sound aku "Ini adalah perkhidmatan hotlink anda.harap maaf. Baki kredit anda tidak men..." hey maxis! Aku bukan minat kaum sejenis! Suara tak sedap pulak tu! Aku dah buat s.saver lah giler!! Pehal plak aku dial mana-mana number awek tu je yg angkat?? Geramnyer aku!!!! Kenapa kau wujud hah maxis?? langsung tak berguna.





4.Ni pasal aku guna line kau! dah lah kau cekik darah! Kau tahu tak yg celcom tu kalau lepas 3 bln tak bayar bil, awek-awek celcom akan call dan tanya nak sambung line lg ke tak nak. Bukan macam kau! Buat senyap je. Naya customer betul! Kau memang bodoh wahai maxis. Aku dah bayar full RM600++ untuk bil yg aku tak guna dan terus potong line. Tu semua sbb sewa talian. Tapi, kau memang durjana kan?? Tiba-tiba sampai bil RM8++ wtf??? Biarlah RM8 pon,aku TAK NAK bayar!! Baki kehadapan?? Aku tak faham and tak mahu faham! Sbb perkhidmatan kau memang sucks!!




5.Shit!! Aku serious rasa nak marah! Dari tadi aku tunggu bila boleh guna s.saver! Until now, suara awek tu jgk! Eh,kau dah telan RM2 aku then tak bagi aku guna! wth?? Ye, aku memang marah sgt! Aku memang nak buat syarikat kau rugi! Kalau orang yg ada emergency macam mana?? Dah lah nak call guna s.saver tak boleh, nak hantar mesej pada number yg dah activ10 pon tak boleh, nak guna perkhidmatan call-me-back pon tak boleh??? Dah lah nak cakap dgn operator kena byr! celcom free je!&(#%$!!!

    Aku memang tak akan bayar lah bil tu!! Sbb kau memang lembab! Bil celcom lg bagus lah! Bil kau ada unsur penipuan! Kalau orang lain mintak pendapat aku pasal kau, jgn harap aku nak puji! Aku akan cakap YOU ARE THE WORST,MAXIS/HOTLINK!! Aku doakan kilang and syarikat kau terbakar macam mana hati aku tgh terbakar!!


    UPDATE!!!sampai ke pagi,tadi kul 8lbih s.saver tak blh guna!RM2 aku burn macam tu je!memang nak kena btol..

    Tak Nak Komen, LIKE Pon Boleh :)

    Sudah Baca Harap Balas :)

    70 budak cute cakap:

    zati said... Reply To This Comment

    miahaha
    mrh gilerr kot
    cool babe
    huhu

    joegrimjow said... Reply To This Comment

    hehe
    sama sama boikot
    xbest pon
    tp...
    beli jugak nanti
    huhu

    e~car182 said... Reply To This Comment

    zati:dah puas thn,,huhu

    joe:jgn bli!huhu.time urgent jgn la hrpkn mxs!

    Azrul Hisham said... Reply To This Comment

    Customer Service MAXIS sucks...aritu dah kena maki ngan aku...padan muka..

    e~car182 said... Reply To This Comment

    azrul:pnh skali call..lynan mcm apa je.dah la bbyr,,kcewa dgn mxs

    nicko said... Reply To This Comment

    wahaha..chill babe..
    sy gne clcom..x ok cume time ry ngn new year je.
    time laen sume ok

    luZ a.k.a peRmataPuTiH said... Reply To This Comment

    haha...
    saba...jom kte tkar p clcom..
    btul ckp org nick 2...hihi

    RAIFANA said... Reply To This Comment

    aku pernah pakai dua2 line.. celcom n maxis. kite tak same lar.. hehe.. aku ttp celcom, aku bkk maxis.. sbb celcom bermasalah lol.. tp masa nk tutup tu ok je derang..hehehehe..then aku pakai maxis. so far so good. tp same jerk..wakakaka.. keluar mulut boye, masuk mulut rimau.. uhuhuhu

    dizzydude said... Reply To This Comment

    maxis memang macam gampang..aku dah report banyak kali pasal coverage kat rumah aku tak ada..padahal sebelum-sebelum nie ada jek..lepas diorang buat maxis broadband terus coverage phone maca haram!!fucker laa maxis nie..orang koprat yang keparat!!

    e~car182 said... Reply To This Comment

    nicko & luz:kalo korang kat tmpat aku mmg rasa tbakar,,huhu

    raifana:aku ada clcom n mxs.dua2 line aku pnh gune.yg pelan bkmbar tu.tp bil mxs tataw mcm mana dyeorg ptong byran sbb num lg satu still ada pd bil

    dizzy:aku skong kau!

    محمد فردوس سعد said... Reply To This Comment

    apa yg dapat dikata : sabar je la ye..jgn mrh2..

    senyum..........

    kan manis!! :)

    luvly mya said... Reply To This Comment

    wow2..
    sabar2
    jangan marah2 sangat=)

    e~car182 said... Reply To This Comment

    haha..ye2.sabar ni.tp kalau tgh sengkek,mmg hilang sabar..

    Anonymous said... Reply To This Comment

    ha2,,,mxs mg trok,,,

    hajime said... Reply To This Comment

    pakai publicphone jerla bro...ngeh3

    e~car182 said... Reply To This Comment

    hey anonymous!i noe u!;)

    hajime:orait gak cdgn,,;D

    AvantGardeShoppe said... Reply To This Comment

    wah.. bkn men mrh agi dye.. jgn mrh2.. xelok tuk keshtn.. tp yg plng pntng xelok tuk awet muda ;-p

    L@n@ said... Reply To This Comment

    yup .. aku setuju !! maxis mmg cekik darah .. now aku guna celcom sebulan bil aku tak penah cecah rm20 .. kalau aku guna maxis dulu sebulan rm60 atau lebih aku kene bayo ..

    e~car182 said... Reply To This Comment

    lana:btol kan??bil mxs mcm mana dye kira ntah,,seyes aku konfem msty ada amek dwet cstomer,,mhl smcm je,,

    avant:kalau ta kne tade la mrh cmni,,huhu

    nareiQa said... Reply To This Comment

    maxis memang mahal tahap cekik pendarahan hulu hati :D

    e~car182 said... Reply To This Comment

    yeah!betul3!!
    rasa lg rmai yg stuju ni,,;)

    Rienz said... Reply To This Comment

    aq pernah call customer servis maxis dlue...ades da lar call tuh pwon dyer caj dwit..masalah aq x lar selesai jugak...adess..tros aq Anti maxis...hehehe

    YAKUZZO said... Reply To This Comment

    BODOH PUNYERR COMMENT....
    KO TAHU PUNYER LAMA AKU PKAI MXS NIE,XDA PLAK PROB....
    KO TU MNUSIA SENGAL KAT DUNIA NIE YG MEMG SENGAL NAK MMPUS.....
    KOMEN MNGALAHKAN AYAM BERTELUR,RIUH SEKAMPUNG......
    WEEIII,XPYAH NAK MNGADU MSALAH KO YG XBERAPA NAK BERMSALAH TU KAT BLOG KO.....
    MELUAT AKU MMBACANYA.....
    ORANG LAIN NK TUKAR PROVIDER LAIN PUN XPYAH NAK BSING STU KG....
    SENGALL...
    BAIK KO BUKA COMPANY SENDRI....
    SAMPAIKAN DALAM HUTAN YG TEBAL TU PUN BOLEH DAPAT LINE....
    BOLEH GAAK ORG LAIN RESPECT KO....
    NIE NAK MNGUTUK JER TAU.......
    APA YG KO DAPAT...
    MXS BAGI KO GANTI RUGI EK......
    BERAPA JUTA DIA BAGI???
    BENGAPP......
    XBOLEH BLAA JERR.......
    BARU PKAI SIM.........
    AKU PKAI BROAADBND PUN,NO PROB....
    MCAM XBTULL JERR........

    shu said... Reply To This Comment

    I HATEE CELCOMM.....
    TEPI JLAN BERLAMBAK STAFF DIORANG EDARKAN SIM CARD PERCUMA.....
    PERCUMA????
    XADA MAKNANYA.....
    TAKTIK KOTOR...
    CKP RMAI YG SSUKA PKAI CLCOM...
    DH XCKUP CUSTOMER KERR......
    BOLEH BLAA....
    BAIK AKU PKAI MXS....
    LAGI BGUS...
    NAK BELI SIM,KAT KEDAI JER....
    XPYAH KAT TEPI JLAAN.......
    DH MACAM PMINTA SEDEKAH......

    Rienz said... Reply To This Comment

    perh..pengguna MaxIs da teraser lar...hehehehe..

    e~car182 said... Reply To This Comment

    rienz:cool jer~ haha

    Pert Doherty said... Reply To This Comment

    haha yakuzo.. ko cm tgk bola je emosi.. Aku pon pki mxs.. xde pon fanatik. lain la Maxis tu Liverpool.. Boleh la jugak aku fanatik.. haha.. Yakuzo ni mst orang yg berpangkat dalam Maxis.. haha..

    koru said... Reply To This Comment

    adeh..><"..fanatik tol

    magsob said... Reply To This Comment

    yakuzo yang dapat bayaran juta2 aku rase...heheheee..

    SHaFiQa said... Reply To This Comment

    adui..abg Yakuzo sorg je ke pkai broadband?? riuh sekampungla...hak3
    npe xbg link blog dia eh??
    nak bce gak KOMEN (entri) dia kot2 standing ngan blog realiti konspirasi..

    SHaFiQa said... Reply To This Comment

    adui..abg Yakuzo sorg je ke pkai broadband?? riuh sekampungla...hak3
    npe xbg link blog dia eh??
    nak bce gak KOMEN (entri) dia kot2 standing ngan blog realiti konspirasi..

    Pert Doherty said... Reply To This Comment

    Yakuzo ni aneh.. haha.. aku pon nk jd cm dia.."Wei org kampung aku baru beli cangkul!!!".. haha..

    cm la org tak pernah pakai brodbend yg dia bangga2 sangat tu.. haha

    dia anak sedara tokey maxis kt kampung dia kot.. hahaha

    AMARAN:komen ini berbaur provoke

    e~car182 said... Reply To This Comment

    pert:aku skong ko 100%!!kalau aku kutuk liverpool lain la,,
    (eh,team ksygn tu!)
    ye la tu kot,,nsb lar,,
    sp suruh pkdmatan teruk,,aku byr,bkn tak byr

    e~car182 said... Reply To This Comment

    magsob:aku pon rasa camtu,,haha

    e~car182 said... Reply To This Comment

    iqa:takot la tu,,
    takot kita semua terjah!haha

    Razis said... Reply To This Comment

    marah sgt entry nie...relax yer..pakai org kuning jer..ok skt..
    Nk lg ok...pki public jer...

    e~car182 said... Reply To This Comment

    tengah emergengy,,mana tak hot

    admin said... Reply To This Comment

    ini rupanya post yang dikecoh2 kan tu.. dahsyat tul yakuzo.. ish ish ish

    e~car182 said... Reply To This Comment

    tu la,,grang tul..huhu

    Muhammad Adam Rayyan said... Reply To This Comment

    wah ahahah

    apsal yakuzo nih emo lebey plak nih?
    tapi kelakau la ngamuk. so shewit!

    e~car182 said... Reply To This Comment

    haha!tu la..
    aku pon da angau kat yakuzo! ;p

    Anonymous said... Reply To This Comment

    haha..pndai btul pmbaca e~car182 memutar belit ape yakuzo ckp... ntah camne hal broadband bleh jdi isu sdgkan e~car182 n pmbaca e~car182 yg mulakn dlu...mrah org len x jga ati die, ade die jga ati org len? plezz laaa....
    btw, e~car182 , lau dh fed up sgt nga maxis, why not u just cut the line? bngga sgt nga celcom kan? guna laa celcom puas2..ape ingt celcom xde klemahan? e~car182 jer yg butakn mata dr mlihat klemahannya...
    just remember, there's nothing perfect in this world...including all of us..

    Anonymous said... Reply To This Comment
    This comment has been removed by a blog administrator.
    e~car182 said... Reply To This Comment
    This comment has been removed by the author.
    e~car182 said... Reply To This Comment

    hey stalker!if maxis dont mess up with me,i wont wrote anything bad!!
    there are many bloggers who wrote about how BAD maxis is!!

    maxis mmg sucks!tak percaya kau boleh tgk org lain punya!

    hey pondan!!kau mmg pengecut!!anony???please la..give me ur link!!if tak suka baca,u can write ur own entry!jgn wat busuk kat sini ok!

    -BurnZ- said... Reply To This Comment

    Haha...agk la.tensen gle kot ble pake maxis.tmpt aku nk dpt coverage sket pnye pyah.celcom ok je.

    nk kta servis brodben,aku xde bli brodben account tp aku slalu gk bli daily basis sbb skali skala prlu gna nk mrantau bjln2.sng la kta kn. So,this is da results:

    MAXIS
    price:RM8/day
    comment:u have to check whether u subscribe for mobile internet/brodben. if u use brodben,change da APN to bbnet n bla2......
    FIY,die xbgtau ppe pn psl kna tuka APN ni dlm msg n aku pnah lost rm13 without realizing it. Ble aku call kta mslh ni,die kta ade dlm website.WTF??u aspect some1 to go there after u subscribe??how come u aspect some1 to go there if there don't hav enuf credit to pay 4 dis lousy so-called website visit?durrrhhhh~
    Addition:Maxis coverage is worst. I even can't get 3G/HSDPA when i use internet. Thus, i hav to bare with da EDGE speed.

    CELCOM
    price:RM6/day
    comment:juz subsrcibe,wait 4 reply msg (which is faster than previous) n u can straight away use it.simply magnificent 3G/HSDPA coverage wherever n speed.


    And there is 1 case, where I've subscribes 4 daily internet using MAXIS, aku xbleh nk go on9.So~ aku call service center (which has cost more money,dem!!!) and u know wat, they juz say there is a problem wif the connection currently and it will be fixed soon.Reminder,I've subs for daily basis,so can u think how many hours dat i've already lost there??After I complain,there said they cannot do anything,since they saw dat i've already used the subscription,which I actlly only use it at a short time since the system is down.

    Dat's all from me.aku ckp ni base on my experience. Psl other servis,yg laen dh ckp.So,it's up to u all nk tgk cmne.

    Ok,sori trmngamuk kt sni plak.Pnuh plak blog ko ek.hehe...sori2.aku pn tgh nk RAGEEEE gk.TQ psl bg pluang aku komen~ hehe.puas ati... nk delte entry ni pn bleh :D

    e~car182 said... Reply To This Comment

    burnz:delete komen ko??NO WAY!!haha!
    biar si anony tu baca puas2,,

    em,nampak gaya macam aku kena buat jugak yg fatin cakap tu,,perbezaan maxis and celcom..

    and a big thanks for ur comment! =D

    -BurnZ- said... Reply To This Comment

    Haha....no prob.
    aku bgga ko trime komen aku :D
    buat la 1 post tu. Aku nk bca tau...dh buat nnT bgtau aku.aku nk jd org yg ptame bca post ko psl comparison antra MAXIS, CELCOM n other TELCO service yg ade.skrang dh byk telco service ade,tp MAXIS pnye performance still truk.Slap2 nnti tggu mase je MAXIS down klo diorng x btolkn servis diorng.Klo xde idea nk RAGGGEEEEE roger2 aku ek... :) aku n dak2 laen ni ade je kot idea nk ltak.muahaha~

    e~car182 said... Reply To This Comment

    haha!okie2,,ko pon dah tolong buat comparison pasal broadband,,thnx!sbb aku tak pernah guna.so,komen ko kat atas tu aku akan inclue sekali dalam entry,,nanti da ciap aku roger ko!;D

    p/s:mesti panaz je si anony sbb ada org sokong aku,,kah3!

    -BurnZ- said... Reply To This Comment

    Yessss!!xsbar nk tggu :P
    of coz kot si anon tgh hot bca,klo die msuk lg la kn.huhu....tp tkat ltak anon,xyh la...ke die sje nk troll?tp klo troll pn ltak la nma.ni men hidden2 lak.aiseh~

    Muhammad Ijam said... Reply To This Comment

    sabo2... ahahaha... yakuzzo nie bacol sbnarnye... kalo x bacol,awat die x tunjuk profile blog die? kan2??
    ahahahaha...

    sapot ekonomi org melayu! go celcom!

    e~car182 said... Reply To This Comment

    yeah!celcom!
    burnzz,arap hang bersabar ek,,entri ta siap ag..=D

    -BurnZ- said... Reply To This Comment

    Hoho...xpe2.take ur time.
    Aku tggu nih...

    -И α Ě ɨ Ľ α- said... Reply To This Comment

    hye salam ziarah.. nice entry yg awk bua, byk sy bace (:

    e~car182 said... Reply To This Comment

    burnz:okie2,,tq..tp mybe aku kuarkan lam byk2 entri kot,,semalam da check,,byk gak maklumat aku dpt,,

    naeila:eh,tadela,,bese2 je,,neway,thnx coz sudi baca =)

    Epool86 said... Reply To This Comment

    i never heard about this Maxis before? but i very familiar with Maxisuck, or did u mean Maxisuck? haha.. yeah we should boycott them.

    who is the biggest thief in Malaysia? Maxisuck, yup that's right.

    adrie said... Reply To This Comment

    adrie sokong awk....maxis ni krang memang semakin truk...dah la tu kt area tmpat adrie selalu xada line.pastu member adrie yg x wat sos top up pn dia potong duit smpai dua kali.adrie lak xtau apsal tiba2 jew...chek balance xdew duit padahal..time mlm seblum tdo ada 5 rngit...

    e~car182 said... Reply To This Comment

    haha,,mxs mmg suka curi dwet customer!

    Anonymous said... Reply To This Comment

    pkeje celcom slalu tipu org..bg simkard..kater free...just bg copy ic jerr...ramai la budak2 ttipu..tambah2 lak bdak2 lps spm...tau2 jer bil smpai kt rmh...ramai dh member aku kne cmni..kes aku lg teruk..time aku register simkard celcom aku dlu kt booth tepi jln kt puduraya..brader tuh siap gune info aku tuh tuk register line celcom..aku tau sebab tarikh mula bill yg smpai rmh aku tuh smingu je lps tarikh aku register simkad aku tuh...bil nyer dkt rm 500..sial punye pkeje celcom..aku x halalkn dunia akhirat..w/pn dh 3 tahun bende nih blalu..ko tanggung la caci maki aku slame 3 tahun nih...ko carik la aku kt akhirat nnti..aku orng teraniaya..stat arituh aku pns jerr bile dnga pkatan CELCOM..aku tros je patahkn aku nyer simkad celcom time tuh..mane tak nyer..sibuk jerr along celcom cal aku via aku nyer line maxis...tanyer2 bile aku nk byr..siap ugut nk blacklist name aku..ape aku pedulik..ni kelemahan celcom..bile org bleh regster line clcom tepi2 jln jerr..pkeje2 celcom pn x bkualiti..xder manners..kutip budak2 keciciran tepi jln jer suh jual simkad..ni le effect nyer..PEKEJE YANG XDER MANNERS...F*** Celcom..dush dush dush...kpd pekeje celcom yg hari2 kje tipu org..insaf la..cari je kje laen yg halal..pnah gak arr aku sound sorng brader celcom nih..offer2 aku lg simkad free kt shoping komplek..mmg x kne maki arr ngan aku....pdn muka kau...hidup nk mnyusahkan aku jerr...mkn arr duit haram..sekian...

    Asri said... Reply To This Comment

    Anonymous: Brader... tu pekerja Celcom. Bukan System Celcom yang handle. Pekerja tu jual sebab nak sales je la tu. Tak ada kaitan dgn Celcom. Lagu pun, sebagai pengguna, tanya la elok2 macam mana flow dia. Line ke, ape ke... Tu satu hal la...
    2nd: Elok la e~car182 post threat ni. Sebab pe, merevealkan sikit tentang kelemahan maxis ni. Bagi pengguna lebih berfikir sebelum register mana-mana telco. tanya dulu. selidik. bukan kena bayar pun.(Tapi apa yang e~car182 post tu, memang kelemahan system la. tak dinafikan lagi). haha..
    3rd:
    Maxis : India
    Digi : Mat Salleh (kot)
    Celcom : Melayu (insyaAllah, Islam. hehehe).
    Kalau tak salah la.
    So, pk-pkkan la yer. :)

    pijaJutawan said... Reply To This Comment

    Salam 1 Malaysia..
    syok pulak baca entry ni..haha~

    nak komen jugak~~

    MERAH KE BIRU??

    Dua2 ada baik ada buruknye... Aku penah gak de pengalaman pake dua2 service ni..Tambah2 pulak aku mmgla teramat sangat rajin mengexplore perkhidmatan2 yg diorg sediakan...

    Maxis:
    Aku ada pake gak no maxis, since aku pom 2 lagi...syg nak tuka sbb no lawa..hehe..
    Celcom:
    Aku ada 2 no celcom, 1 bil & 1 lg topup.Aku penah banyak kali meRATUSkan bil CELCOM aku tp berbaloi la jugak..hehe...
    Rate-
    M: Memang murah la jugak since aku pake YouthClub~
    C: topup aku pake UOX, bil aku pake 1+5..yg buat mahalnye, AKU!!hehe...
    Coverage-
    M: Maxis la yg telah mengajar aku bergayut sambil mengangkat tangan ketika tido..Sgtlah teruk di hostel aku masa tu..uhh!!Kerana cintaku pakai maxis, aku layankan jugak..TAPI AKU PENAH GADOH BESO NGAN BELIAU KERANA LAIN MAXIS YG X CLEAR!!Huhh!! Tapi kat umah aku kt muar, line Maxis lg clear drpd Celcom..
    C: Tengok tempat la...dulu aku akui, sangatlah teruk..tp skang dah maju jugak la..senang gak nk dpt line..Kalau xde line, amik pembaris..LUKIS!
    Internet Service-
    M: Aku jarang pakai tp penah la terpakse pake..aku prefer pake CELCOM, murah~
    C: Aku ske pake..xpenah lagik de hal plek2~
    SOS/Advance-
    M: Aku sokong komen2 kat atas, SOS dia lembup glew!Tp nk potong cpt aje~Bukan KALAU EMERGENCY, aku jatoh moto sampe dah ilang rasa sakit dah gara2 bengang SOS tak dapat2!Baek je aku sampe kolej,terus masuk!Terus aku panggil binatang pink!Haha~ Better tuka nama kot, untuk SOS patut tak kena charge~
    C: Slalu gak aku wat..kna gak charge 50sen tp aku tak kesah sangat sbb mintak je terus dapat~
    Customer Service-
    M: Tak patut kena bayar!Nama pun CUSTOMER SERVICE!!Mahal lak tu~Kakak bf aku nak tukar dr celcom ke maxis, patut maxis la servis kan??yelah, kan ke customer nak laggan...boleh dia kata,"Kalau macam tu, cik pergi ke celcom center ye!"..what the?? padahal celcom aku tanya tth hal ni, diorang siap tolong bgtahukan macam mana nak buat!patut tu kerja orang MAXIS!!
    C: FREE!!Masa kat matrik, seminggu sekali aku ngan rumate2 akan gayut ngan abang kakak celcom ni!bukan pe..layanan diorang baek sangat~~^__^ Japgi gayut lagik lah!

    Yang kes simkad free pe sume tu, memang lew simkad tu free..korang tak bayar ape pon..tp kenape rasa tertipu??sebab sendiri tak paham!org2 tu buat kerja dia je..yg lepas tu jadikan pengajaran je la..Allah pun taril balik nikmatNya lepas Dia memberi nikmat tu..Celcom bagi simkad FREE,nak call kena la bayar~Kalau semua benda free,something must go wrong somewhere..so,it is our own mistake for not realize it!=D

    But somehow, MAXIS & CELCOM la yg menghubungkan aku dgn org2 yg aku sayang~ ALHAMDULILLAH~

    **Cowi ea panjang lebar~dah lame carik entry ney~**

    reb@rn said... Reply To This Comment

    aku mEmang sangat sangat sangat setuju! Bengan sangat-sngat gUna maxis! Dah pakai active10 pun caj 10sen per mesej. CaLL 36 saat je kEna 72sen.
    Aku ada pakai hotcard. Dapat Free 100 sms konon-kononnya. Tapi nak tau apa jadi? Aku punya kerdit pun habis!! Mana ada free! Itu tipu namanya!! Free SMS pun dah kosong, tapi kredit ikut sama kOsong!! Bengang bengAng!!

    Asri said... Reply To This Comment

    Heh~~ Pendai la diorang nak pediah duit org~. Huhu..

    Reload Murah, Mudah :)

    mfadhlan said... Reply To This Comment

    hai...

    baru baca entry ni...
    my experience with maxis? its suck... Celcom jgk da best...coverage,rate,free call on birthday(7days)...sape nak bagi?
    Yang paling best penah solat jumaat sebelah CEO Celcom. Ada ke CEO/Owner Maxis solat tepi aku? Mesti la x..Kalau ada? Alhamdulillah la..

    Anonymous said... Reply To This Comment

    Tapi Nak Di ikot Maxis Je line Laju Bagi Tahap Mendownload Aku Boleh Cicah 1.4mpbs per second untuk mendownload sesuatu bersaiz 20 gb ke atas tapi betol jugak kalao sebelum rm68 boleh bankrup jugak aku pon skang da x byr 2 bulan kne cas 138.ntah bape posen x ingat..tapi aku skang masih guna maxis line lagi tapi mengunakan card maxis yg biasa merah putih tu aku byr ikot *100# lagi sng guna tu bile nak pakai ~pkai la bile xnk pakai xde surat2 smpai rumah rasa rugi plak masa tu buat kad dekat maxis centre yg warne ijau tu kalao guna2 internet abis quota je internet slow baik aku guna kad merah putih ni byr sendiri melalui topup rm58 active kan melalu *100# internet dah abis quota pon tetap laju >jgn guna p1,digi sbb internet dia bapak slow aku da try >celcom ikot masa kalao malm laju tapi x slalu maxis la.wifi> laju tapi kekadang line putus2>wei approve comment ni jgn x approve plak penat aku kongsi pengalaman

    ecma aidy said... Reply To This Comment

    Bapak giler panjang komen.. Anyway yes maxis suckz.. Even for blackberry internet service subscribed like myself.. Why.. I use blackberry to saves up.. So been suggested by my son to use maxis tht he sez we can still connected tht internet access for weekly n montly.. So I sticked to decisions of him since he is tht bbm user. Last time I wuz iphone 4s tegar and whts funneh I use umobile postpaid under oghang umah details.. But u know any of telco in malaysia all sucks including celcom n digi.. They all don't care customer probs n know how to sucks tht creds line.. So now I'm accessing Internet tru bis maxis 3g line.. Mmg laa superb but tak puas ati prt talk time n sms.. Mcm mna.. Yes I'd just topup about rm10 hoping tmmrw I can use it and makes urgent need for it. X smpai 5min lps satu call and 1 sms.. Check blk creds.. Wtf 00.00 can anyone explain why this shit happening to me.. I'm a prepaid user to maxis.. Kanina bu chibai u maxis...

    The Injection said... Reply To This Comment

    Tutorial~Nk dpt internet free
    Hotlink/Maxis: Simkad niey ada harga, kalau beli yg RM5 pnye mmg x best sbb tk bleh bkk internet free... Okayy, kalau beli yg RM10 pnye mmg best sbb boleh bkk internet free. Wktu first time beli yg tu, dalam simkad ada RM5. Pastu bukak je internet(Internet free ni diberi kelajuan sehingga 64 kbps dan kalau nk laju pandai2 la buat hack atau beli je internet RM1 kt opera mini) dan check balance still same right!!.. Okayyh enjoy it

    Anonymous said... Reply To This Comment

    Line maxis memey mcam cibai..sampai aku patah2kn sim maxis gara2 aku x dpt men game online..line maxis lembab mcam siput babi..org yg cipta maxis plak prangai mcam babi..untung da juta2 tp maxis tetap x update2..senang citer MAXIS NI BABI BARUA!!!...em geram aku!!!

    Anonymous said... Reply To This Comment

    Line maxis memey mcam cibai..sampai aku patah2kn sim maxis gara2 aku x dpt men game online..line maxis lembab mcam siput babi..org yg cipta maxis plak prangai mcam babi..untung da juta2 tp maxis tetap x update2..senang citer MAXIS NI BABI BARUA!!!...em geram aku!!!

    Anonymous said... Reply To This Comment

    Ape laaaa..name blog..ske hati r nk tulis pe..nme pon blog die..bkn blog engko..xske xyah bace r yakuzo.celcom dihati sbb celcom own by malay..atok aku sendiri mrh maxis sbb owner maxis indian guy tu..sombong nak arwah!!!!mcm die saje yg kaye..

    Related Posts with Thumbnails