Maxis VS Celcom - Part 1 (agak2 anonymous tu nak serang aku lagi tak sebab entri ni?)

Harini aku nak cakap pasal Maxis VS Celcom. Entri yang dah lama tertangguh. Tak baik betul buat en Burnz tertunggu-tunggu. Hehe. Kalau ikutkan macam tak nak dah cakap pasal ni sebab ada anony tak puas hati aku kutuk Maxis. Tapi, aku yakin abg Ben Ashaari akan sokong aku.. Cik Fatin pon suruh aku buat perbandingan antara Celcom dan Maxis.Tapi, en Burnz nak aku buat beza semua talian yang ada kat Malaysia ni. Tapi, aku rasa untuk kali ni elok lah aku buat beza Maxis dengan Celcom dulu..Eh?

Sebab aku nak tulis entry ni :






lagi satu komen cik fatin aku tak jumpa lak..

Bagi yang blur2 lagi, boleh la tengok komen2 kat entri Sebab Maxis Aku Rasa Nak Mencarut!

Youthclub VS Upax?

Aku dah try cari picture kat google tapi tak ada. So,baca je la tanpa gambar keyh.. Antara dua ni dah tentu maxis lagi mahal. Untuk masuk Youthclub Maxis kena bayar. Tapi, celcom bagi sim card free untuk Upax. Ada sekali aku pergi Maxis centre untuk tukar plan pada Youthclub tapi orang maxis cakap tak boleh sebab untuk tukar ada time2 tertentu. Aku macam huh?? Macam tu pon ada.(sebab aku tak nak tukar num lain) Tapi, kalau nak guna number yang sama kena bayar RM8.80. Kalau untuk Youthclub(no baru) RM 4.40. Celcom?? FREE! 

Credit Advance VS S.O.S topup?

First aku nak cakap, Maxis tak layak nak panggil SOS topup! Waktu emergency tak boleh diharap. Soal harga, semua dah tahu. Credit advance Celcom kalau dah guna lebih 6 bulan celcom tolak RM2.00. Kalau Maxis tolak RM2.50 even kau dah guna 100 tahun pon. Dan Maxis cepat betul mintak hutang SOS topup. Tapi, bila mintak susah betul nak bagi! Celcom cepat bagi Credit Advance tapi lambat mintak balik.


Customer Careline?

Customer careline celcom (1111) tak payah bayar. Kalau ada apa-apa emergency senang. Customer careline Maxis?(no aku tak tahu sbb susah nak hafal) kena bayar! Dan dari pengalaman orang lain aku dapat tahu yang customer careline Maxis macam taik sikit. Tak mesra alam langsung! Customer careline Celcom memang ok. Sebab aku sendiri pernah call. Layanan ok. Padahal free. Maxis aku pernah call sekali tapi layan macam nak tak nak je. Padahal berbayar.

Active 10 VS 8pax/15pax?

Sekarang Celcom dah buat 15pax untuk Xpax plan *aku baru tahu*. 8Pax untuk (Mid, Max, lite, Uox dan Sox Plan). Maxis ada 10. Ok lah tu kan.


Maxis Centre VS Celcom Centre?

Banyak yang aku dah baca. Ramai menyampah dengan maxis Center ni. Sebab tak peramah. Dah la kita customer kena tunggu lama. Duit melayang pulak tu *ahh!!tiba2 teringat Maxis telan duit aku sampai 600++*!! Ada satu blog aku baca sampai rasa nak tumbuk pekerja Maxis tu! Haha! nanti aku jumpa link aku update kat sini. Celcom aku tak pernah dengar lagi setakat ni.


Super Saver?

Ni kelemahan Celcom tak ada super saver. Tapi, aku pernah baca gak ada orang tu buat super saver tiba2 sampai rm6 Maxis telan kredit dia! Aku pernah buat super saver duit dah telan. Nak call tak boleh. Panas beb!


Baki kredit?

Kalau nak tahu, Maxis bila dah tinggal RM0.02 dah tak boleh mesej. *WTF!* Aku selalu terlupa fakta yang membencikan ni. Aku tak faham apa tujuan Maxis buat macam tu. Bukan ke lagi menyusahkan customer ke?? Celcom last credit RM0.00..


Apa lagi ek nak tambah? Pasal postpaid,CEO (isu ni agak panjang dan hot) dan broadband aku citer kat lain entri. Er, sorry la entri agak boring harini =_=

p/s : sila lah tambah secukup rasa eh..*wah!esok test!satu habuk tak sentuh lagi tp entri panjang macam tak ada keje!T_T*
Tak Nak Komen, LIKE Pon Boleh :)

Sudah Baca Harap Balas :)

45 budak cute cakap:

Nabiel said... Reply To This Comment

hidup celcom!
hahaha..
tuh laa..bdk2 maxis kt cntre nie mcm act lebih!erk..:P

e~car182 said... Reply To This Comment

haha..bukti pertama!

Meow said... Reply To This Comment

erm, saya puas hati dengan service ke2-2 syarikat setakat ini lah...

tapi berdasarkan entry awk, banyak pengalaman pahit bersama maxis berbanding celcom, jadi entry awk lebih kepada maaxis

dan keputusannya....

heheh

celcom menang....kikiki

e~car182 said... Reply To This Comment

hah?entry sy menyokong celcom la,,huhu

I n n z said... Reply To This Comment

mane2 pun same.
ade pros and cons.
tak bek taw wat comparison ceni.
;)

e~car182 said... Reply To This Comment

haha..ok apa..kadang2 comparison ni boleh tlg org lain nak pilih yg mana,,and ada sbb buat comparison mcm ni

ShidY said... Reply To This Comment

ak mmg sokong pn celcom nyer care line.ade skali 2 ak kol maxis centre semata2 nak tanyer psl mata bonus bile topup.Ak check tgk2 x tambh padahal dh topup dh.Punyer le lame,siap suruh tggu untk ckp dgn technician.then technician ckp tambh rm30 keatas br gerak bonus 2.What the ****.aku rase kalu nk check benda 2 xyah pggl technician pn boleh!..ckp jer topup rm30 keatas br boleh.Saje nk abiskn topup aku.Geram!

e~car182 said... Reply To This Comment

haha!betul tu,,saja nak menghabiskan topup ko!jahat giler!

Sky0ne said... Reply To This Comment

lama dah aku maintain dgn celcom ni...dulu sempat gak pakai 2 no. (celcom n maxis) konon nak tgk perbandingan...last2 aku kensel maxis, n terus menten pakai celcom je smpai skrg...tak tau nak describe mcm mana, tp still prefer celcom berbanding maxis...huhu

e~car182 said... Reply To This Comment

owh,,kira mcm da jatuh cinta la ni =p

af said... Reply To This Comment
This comment has been removed by a blog administrator.
afizzat said... Reply To This Comment

wow..interesting..nk tgu part 2 plak..ddlu aku gn maxis, tapi skang celcom aje & xnk tukar dh (insya Allah)
*e~car182, delete komen aku yg sblum nie, t'slh tekan lak..hehe*

e~car182 said... Reply To This Comment

thanx,,tp part 2 isu agak hot sikit,,sikit je la,,hehe

e~car182 said... Reply To This Comment

hehe,,ok2,,udah delete =)

MyaFiza said... Reply To This Comment

dah lama tak pakai maxis. setia ngan celcom.

Ashiya Mizuki said... Reply To This Comment

celcom best...
murah pon murah..
maxis???
dlu ader, tp da hilang ntah ke mne num 2...huhu..so, mlas ag mau guna skng...tgu da kyo3 t bru pk nk guna alek kot...hoho...

e~car182 said... Reply To This Comment

haha,,maxis mahal lor,,

.::WaNiE::. said... Reply To This Comment

Maxis Centre VS Celcom Centre?

setuju sangat..orang maxis centre mmg macam #$%@$$ ! layan customer macam layan hape..mcm nak tak nak jek. bencik.

zella y said... Reply To This Comment

masing2 ade kelemahannya...
akak guna celcom broadband so ada ape2 mslah,call celcom service..ada one time tu layanan dia teruk juga...

akak prnah pkai celcom prepaid... best sbb kalau buat 8pax,mane2 no pon boleh,xkira maxis,celcom etc... call murah sgt..berbanding supersaver yg mahal tu...

e~car182 said... Reply To This Comment

zella:eh?skg boleh lg tak 8pax num maxis?wah!tak tahu pon,,hehe

.Huda Luna♥™ said... Reply To This Comment

sokong celcom gak!

maxis annoying 6thn pkai mxs dlu mcm ape je
then since 2008 tukar celcom
best
time bday leh gayut seminggu
mxs sehari je

Amir said... Reply To This Comment

aku sokong Celcom!

e~car182 said... Reply To This Comment

tol2..mmg lebam lah tlinga!kdg2 bufday bonus maxis tak guna pon sbb biasa ari bufday of coz kita keluar celebrate,,

huda said... Reply To This Comment

aku pakai 2-2 operator.
tp aku lg prefer gne celcom. call rate murah
sms 1sen
kalo org tu gne maxis br aku gne maxis. syg nk buang sbb malas nk bg taw smua org aku tuka no. haha

e~car182 said... Reply To This Comment

huda:samala kita,,hehe

Muhammad Adam Rayyan said... Reply To This Comment

daddy adam pakai celcom. tu pun pasal dah mmg lama setia dgn celcom. kalau ikutkan ati ada jugak tak puas atinye.. takpe lah.. redha je haha

fitrijohari007 said... Reply To This Comment

pd sy the best telco celcom...da la care line free..pas2 staff yg jwb pun peramah je walaupun kita cm nk mrh die sbb geram..diorg rileks je..

then pglmn call diorg ble de mslh broadband diorg akan setelkan mslh tu scpt mgkn and die akan call kite blk ble mslh dah dibetulkan utk dpt feedback dr kite..yg pntg on time..kalo die kate 2 hari die akan call blk mmg btol cukup 2 hari...

i vote for celcom!

e~car182 said... Reply To This Comment

adam rayyan :oh,memang pon.kdg2 celcom ada buat taik jugak,,hehe

fitri:tu yg best,,careline free,,kalau bosan n tade kredit boleh ajak diaorg borak2,,hehe

Nurul_HaWa♥ said... Reply To This Comment

that is why i'm using clcm!!!
idup clcm..
lgpun jgn sokong sgt ananda krisnan nyer syarikat..
hahhaa..

Epool86 said... Reply To This Comment

UOX: u can sms only half-cent per sms with 8pax
HYC: no active10 or whatsoever :-(

UOX: offer widest coverage (gsm and 3g) in Malaysia
HYC: offer 2nd widest coverage (gsm and 3g) :-(

UOX: can use facebook and twitter sms unlimited for only rm1/week
HYC: use what? that useless fb2mobile facebook? less features, lagging/delay, and expensive

UOX: anyone can use start from 13 years old (SOX) till 26 years old and no expired date.
HYC: have to 'renew' subscription every 4 years :-(

UOX: internet rm6/day or rm20/week
HYC: internet rm8/day or rm25/week (so damn expensive)

hey, add me on fb epool86[at]budak-u[dot]com[dot]my thanks

Aus MeLankoLik said... Reply To This Comment

agakla , aku penah kena tggu sejam stgh utk diotrg satu cistomer , sekali layan smpi 4 org utk satu urusan . siot .

e~car182 said... Reply To This Comment

epool:terbaek la!!!=D

aus:aih,da cekik dwet customer takan tak cukup lg nak bayar pekerja,,=_=

luvly mya said... Reply To This Comment

memang..celcom is better than maxis..but i have both,,mmg tak puas ati..careline kene bayar tapi kene layan macam tutt je..heh

ZiE FAUZi said... Reply To This Comment

dulu, kini dan selamanya..celcom tetap di hati.. :)

ParkAir said... Reply To This Comment

betul la kalo g customer servis centre mmmg peramah celcom ni. buktinya aku dah g 2 3 cwgn yg berlainan so far mmg xde masalah banyak songeh ke payah senyum ke. puas ati la celcom setakat ni!

btw aku ttp gunakan maxis sebagai second number, kot2 kes bateri kong ke emegency ke..

e~car182 said... Reply To This Comment

park:samala kita,,aku still ada num maxis,,sbb takot mmbe2 lama kontek balik,,tp jrang guna

Anonymous said... Reply To This Comment

pkeje celcom slalu tipu org..bg simkard..kater free...just bg copy ic jerr...ramai la budak2 ttipu..tambah2 lak bdak2 lps spm...tau2 jer bil smpai kt rmh...ramai dh member aku kne cmni..kes aku lg teruk..time aku register simkard celcom aku dlu kt booth tepi jln kt puduraya..brader tuh siap gune info aku tuh tuk register line celcom..aku tau sebab tarikh mula bill yg smpai rmh aku tuh smingu je lps tarikh aku register simkad aku tuh...bil nyer dkt rm 500..sial punye pkeje celcom..aku x halalkn dunia akhirat..w/pn dh 3 tahun bende nih blalu..ko tanggung la caci maki aku slame 3 tahun nih...ko carik la aku kt akhirat nnti..aku orng teraniaya..stat arituh aku pns jerr bile dnga pkatan CELCOM..aku tros je patahkn aku nyer simkad celcom time tuh..mane tak nyer..sibuk jerr along celcom cal aku via aku nyer line maxis...tanyer2 bile aku nk byr..siap ugut nk blacklist name aku..ape aku pedulik..ni kelemahan celcom..bile org bleh regster line clcom tepi2 jln jerr..pkeje2 celcom pn x bkualiti..xder manners..kutip budak2 keciciran tepi jln jer suh jual simkad..ni le effect nyer..PEKEJE YANG XDER MANNERS...F*** Celcom..dush dush dush...kpd pekeje celcom yg hari2 kje tipu org..insaf la..cari je kje laen yg halal..pnah gak arr aku sound sorng brader celcom nih..offer2 aku lg simkad free kt shoping komplek..mmg x kne maki arr ngan aku....pdn muka kau...hidup nk mnyusahkan aku jerr...mkn arr duit haram..sekian...

zack said... Reply To This Comment

maxis mmg teruk bad bod bang sume ade!!! dulu aku gune bill celcom. time nak tutup akaun memang senang,bayar then terus tutup,da xde charge ape2...
tapi hari ni!! maxis wat hati gua panas..!! aku da tutup no.bil maxis aku haritu n dah bayar habis RM304.50 s0 "balance: 0.00 sen."
tapi harini still dapat bill yg kate kne bayar rm31.13.
peh!kne bayar lg charge bulanan RM20,other charge 10.. n lain2..
aku mane gune lg no maxis ni,tp kne byr.. ni ko kate bgs ni anonymous said?? taik kucing!!! celcom ok,juz broadband kurang ok.. so gunela streamyx

Anonymous said... Reply To This Comment

maxis izinkan org lain on kan caller ringtone kt kite..suke hati jer...sebulan jer free pastu duk potong kredit aku tiap2 bulan kos nk byr caller ringotone tu nk off pun kena charge byk lak tu..meluat tul ler...

Anonymous said... Reply To This Comment

maxis pun selalu gak tipu org...

nextuno said... Reply To This Comment

@@ sengal item,kai telekom je

Anonymous said... Reply To This Comment

hana pun dah tukar ke celcom and before this hana gune maxis .. and satu perkara lah kan nk tanya .. kalau boleh tolong jawab dgn cepat lah ye .. hee .. sbb bru lagi tak thu ape .. hana gune x pax but kawan hana dia gayut lame gile n berjam2 tpi kredit dia amek siket je .. hana nk tanye lah kena active kan ape2 ke kalau nk wat cmtu ?

e~car182 said... Reply To This Comment

@Anonymous hana, sorry late =_=
sure ke kwn guna xpax?tp xpax mmg murah pon..yup,ada cara2 dia.hana kene aktifkn number kwn/bf hana sebagai senarai xpax..boleh dial *118#..by the way,pling jimat guna celcom kalau guna upax :)

Anonymous said... Reply To This Comment

Bab Internet tk tulis plak...
Maxis Internet lgi murah dri celcom
Org skang pnting kn Internet

miki sunkhun said... Reply To This Comment

Mxis rm 30 for 1gb and celcom only rm 38 for 2 gb.. ade otak kn, so pikir sndiri..

Related Posts with Thumbnails